Honda , 2027'den itibaren Pilot, Odyssey ve Ridgeline gibi yeni nesil orta boy modellere güç vermesi beklenen yeni bir hibrit V-6 motor geliştiriyor.
Gelecekteki güç aktarma organlarının, mevcut sadece benzinli modellere kıyasla yakıt ekonomisini yüzde 30'un üzerinde iyileştirmesi hedefleniyor.
Honda ayrıca, üç elektrik motoruna kadar çıkabilen hibrit sistemin hızlanmayı yüzde 10'un üzerinde iyileştirmesinin beklendiğini söylüyor.

Hibrit güç aktarma organlarına aç olan Honda hayranları Accord, Civic ve CR-V ile beklentilerini karşılayabilir. Ancak markanın daha büyük modellerinden birini arayanlar, yakıt verimliliği daha düşük hibrit olmayan bir V-6 motorla yetinmek zorunda kalacaklar; en azından çok uzun sürmeyecek. Bunun nedeni, Honda'nın Pilot SUV, Odyssey minivan ve Ridgeline pikap gibi tanıdık isimleri içeren orta boy serisinin yeni nesli hakkında daha fazla ayrıntıyı açıklaması.
Honda , bu yılın başlarında Kuzey Amerika pazarındaki büyük araçlar için özel olarak yeni bir hibrit güç aktarma sistemi geliştirme planlarını açıklamıştı. Şimdi ise, 2027'de piyasaya sürülmesi planlanan ve muhtemelen yukarıda bahsedilen üç modelden birinde yer alacak olan söz konusu güç aktarma sistemi hakkında daha fazla bilgiye sahibiz. Honda, gelecekteki hibrit sistemin bir V-6 motorunu üç adede kadar elektrik motoruyla eşleştireceğini; üçüncüsünün ise dört tekerlekten çekişli versiyonlarda arka aksı besleyeceğini belirtiyor. Yeni geliştirilen elektrikli motorlara elbette bir batarya paketi (kapasitesi bilinmiyor) eşlik edecek.
Açıkçası hala öğrenmeyi beklediğimiz çok sayıda teknik detay varken, Honda, yakında çıkacak olan V-6 hibrit sisteminin gazla çalışan seleflerine göre yüzde 30'dan fazla yakıt tasarrufu sağlamayı hedeflediğini söyleyerek iştahımızı kabarttı. Ayrıca, Honda'nın hızlanma sürelerini yüzde 10'dan fazla iyileştirmeyi hedeflediğini söylemesiyle, bu hedefin performanstan ödün vermeyi gerektireceği de görünmüyor. Şimdi, bu tamamen spekülasyon, ancak emsal olarak 285 beygir gücünde bir V-6 ve dört tekerlekten çekişe sahip olan son Pilot'u kullanırsak, hibrit yerine geçen model teorik olarak yaklaşık 26 mpg birleşik yakıt tüketimi yapacak ve 6,2 saniyede 60 mil hıza ulaşacaktı. Honda tüm bunları nasıl başaracak? Şirket, yeni bulunan pil desteğinin yanı sıra benzinli ve elektrikli motorları daha verimli hale getirmesine de güveniyor.
Şu anda Odyssey ve Ridgeline, eski bir platformu ve aynı derecede eskimiş 3,5 litrelik bir V-6 motoru paylaşıyor; ancak Pilot ve iki sıralı Passport neredeyse yeni platformlara ve aynı V-6 motorun modernize edilmiş bir versiyonuna sahip. Dolayısıyla, hibrit V-6 motora ilk hangi modelin kavuşacağını henüz doğrulayamasak da, bu dört modelden biri olacağını biliyoruz. Honda daha önce, 2027'den başlayarak dört yıl içinde dünya çapında 13 yeni hibrit model piyasaya sürmeyi planladığını açıkladığı için, Acura MDX'in de aynı yolu izleyeceğini tahmin ediyoruz.